tisdag 1 september 2020

Sjätte inlägget


Att vakna upp i soluppgången med ljuset som flimrar in genom fönstret och ger sådan vacker nyans på min blå underbara vägg. Att måla om i sovrummet är det bästa jag gjort i mitt hus. Ett sovrum ska enligt mig kännas harmoniskt, detta är min definition på harmoni. 

För er som nu undrar över om tavlan alltid står det är svaret nej. Jag lyfter upp den på morgonen när jag bäddat sängen och beskådar målningen "Monokromt" och när det är sovdags ställer jag den om inredning detalj på en byrå stället.

varför göra allt besvär, kan man fundera på. Varför inte bara spika upp tavlan på den blå väggen. Jag har alltid haft svårt att ha saker över huvudet när jag ska sova. Så det tar emot att bara spika upp den. Jag försöker sträva efter känslan "feng shui" i mitt sovrum. Där jobbar man mycket med balans neutralitet och trygghet. 

Men nu i höst tänker jag försöka sova med tavlan över mitt huvud och sakta men säkert kanske det känns tillräckligt tryggt för att hänga upp den med spik. För jag tycker definitivt att tavla ger mig harmoni och är en bra balans i det blåa. 

 

Inga kommentarer: